Geoblog.pl    AgaPiotr    Podróże    w 410 dni dookoła świata    Flores i Tikal

Flores i Tikal

Gwatemala
Gwatemala, Flores

Zamiast 10 godzinnej podróży autobusem poprzez całą Gwatemalę zdecydowaliśmy się na 30 minutowy lot Takcą - 4 razy drożej ale oznaczało to jedynie 100 USD. Mieszkamy w Flores. Jest to właściwie wyspa na jeziorze Peten Itza z sztuczną wąską groblą na szerokość jezdni. Flores nieco przypomina Granadę. Na wyspie 500 m na 400 m znajduje się pewnie pół setki hoteli i drugie tyle knajp. Prawie przypomina bo ich jakość i ceny są dużo niższe. Nasz hotelik jest OK jest nawet jacuzzi i basen ;-) Dzisiaj zwiedziliśmy Tikal główny punkt prgramu wizyty w Gwatemali. Ogromne wrażenie robi skala budowli jak również jak sprawnie przyroda odzyskuje skadzione setki lat temu tereny. Jutro rano przedzieramy się do Palenque. Osiem godzin w busie + przeprawa przez rzekę na granicy z Meksykiem. Będzie ciekawie..

Mamika
Mamika - 2008-03-07 08:33
Czekam na dokładniejszy opis "kamyków" Trochę Wam zazdroszczę-ale oglądajcie.

madzik
madzik - 2008-03-09 02:52
wczoraj wrocilam z Gwatemali tikal bylo niewatpliwie najwieksza przygoda:) a 8 godzinna podroz autobusem niby pierwszej klasy;) to dopiero bylo przezycie:) zaden samolot tego nie zastapi:) potem to juz bylo tylko ciekawiej:) drewniana chatka zdecydowanie brak jacuzzi itp:) piramidy piramidki:) a numer 5 to najlepsza wspinaczka:) czyz ni?

AgaPiotr
AgaPiotr - 2008-03-10 03:25
stwierdzam, że po paru miesiącach podróży robimy się coraz bardziej wygodni. po wydarzeniu z Chile stawiamy na bezpieczeństwo - przynajmniej tak sobie to tłumaczymy wybierając lepsze hotele ;-) Co do Tikal...dwa dni czuliśmy nogi.