Geoblog.pl    AgaPiotr    Podróże    w 410 dni dookoła świata    Zmiana planów

Zmiana planów

Chile
Chile, Santiago

Aga dostała dziś paszport tymczasowy ważny do listopada.(nie obyło się bez wpadek-konsul wpisał w paszporcie,że urodziłam się w Poznaniu i wszyscy tak oglądaliśmy ten paszport,że nikt tego nie zauważył,zadowoleni opuściliśmy ambasade, a po pewnym czasie dogonił nas pracownik ambasady i powiedział,że konsul jeszcze coś od nas chce-jak wróciliśmy to powiedział nam o błędzie i musiał wystawić nowy paszport) .To oznacza, że musimy wrócić do kraju ponieważ większość krajów na naszej turze wymaga 6 miesięcznej ważności przed wjazdem. Zastanawialiśmy się co robić dalej - wizyta w kraju wytnie z naszego harmonogramu conajmniej miesiąc jeżeli nie dwa. Postanowiliśmy odpuscić dalsze zwiedzanie Ameryki południowej i zdecydowaliśmy się na przelot z Santiago do Panamy. Dziś zabukowaliśmy bilety i w poniedziałek lecimy COPĄ. Znak zapytania to skąd wrócimy do Polski. Ze względów na ceny biletów optymalnie było by dostać się do LA i tam kupić powrotny bilet do europy ( z LA mamy wykupiony bilet na Samoa). Problemem może być uzyskanie przez Agę wizy do USA w ameryce środkowej - spróbujemy. Jeżeli ktoś ma w tym względzie doświadczenia proszę o sygnał. Jeżeli się nie uda wracamy do europy z cancun.

jacek
jacek - 2008-01-26 12:39
Witam
Mialem przeboje ze skradzionym paszportem w Peru, w naszej ambasadzie w Limie konsul wystawil mi paszport wazny na 10 lat, wiec dziwi mnie to ze w waszym przypadku dostaliscie paszport na tak krotko. Chyba ze zmnienily sie zasady. pozdrawiam

AgaPiotr
AgaPiotr - 2008-01-26 12:54
Konsul poinformował nas że całkiem niedawno zaostrzyły się przepisy związane z przyjmowaniem wniosków o wydanie paszportu. Chcemy jednak zminimalizować okres pobytu w Polsce, dlatego prosimy o pomoc w ustaleniu "szybkiej ścieżki" otrzymania paszportu. Pozostaje też kwestia możliwości otrzymania wizy amerykańskiej w am środkowej.